Και όμως η Euroleague δικαίωσε τηλεοπτικά τον Παναθηναϊκό…

Και όμως η Euroleague δικαίωσε τηλεοπτικά τον Παναθηναϊκό…

Η απάντηση της Euroleague ήταν, απλά, στρίβειν δια του αρραβώνος στην τελευταία γενική συνέλευση, αλλάζοντας το status quo

Συμμετείχαν φέτος, στη σεζόν που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, 18 ομάδες και μόνο ένας σύλλογος της Euroleague ανέδειξε… φόρα παρτίδα τα κακώς κείμενα της διοργάνωσης αναφορικά με τα έσοδα των συλλόγων. Οι καταγγελίες, δημόσια, του Δημήτρη Γιαννακόπουλου ήταν διαρκείς, με ονόματα και αριθμούς: ότι οι… ΚΑΕ της ευρωπαϊκής διοργάνωσης παίρνουν ψίχουλα επειδή τα περισσότερα κρατά στο ταμείο ο Ζόρντι Μπερτομέου και ότι το market pool γεμίζει από το πουγκί μονάχα τριών, του Παναθηναϊκού, του Ολυμπιακού και της Μακάμπι.

Συνολικά οι «αιώνιοι», οι ισπανικές (Μπασκόνια, Μπαρτσελόνα, Ρεάλ και Βαλένθια) και η Μακάμπι συνεισφέρουν το 80% των χρημάτων που μοιράζονται από τον «κουμπαρά» των τηλεοπτικών εσόδων (35 εκατ. ευρώ).

Η απάντηση της Euroleague ήταν, απλά, στρίβειν δια του αρραβώνος στην τελευταία γενική συνέλευση, αλλάζοντας το status quo αλλά μόνο για τη νέα χρονικά. Από το 54% του market pool που μοίραζε ως και φέτος η Euroleague στις ομάδες, ή του ύψους της εκάστοτε τηλεοπτικής συμφωνίας της αντίστοιχης χώρας (π.χ. στην Ελλάδα πιο «αιώνιοι» εισέπρατταν το 27% των χρημάτων που πλήρωνε ετησίως η Nova), και για να ενισχυθεί η οικονομική σταθερότητα των ομάδων σε μία δύσκολη εποχή με τεράστια κρίση στην αγορά, το ποσοστό ανέβηκε! Πόσο;

Στο 79% των τηλεοπτικών εσόδων κάθε χώρας στις ομάδες της και με το υπόλοιπο 21% να καλύψει τις ανάγκες που προκύπτουν (και που θα είναι μικρότερες) από το market pool. Ενδεικτικά, Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός θα λάβουν από τη νέα σεζόν 3,1 εκατ. ευρώ αντί των φετινών 2,49 εκατ.