Ποιος είναι ο μετρητής μαζικής ροής ανέμου ή ποιο είναι το έργο του

Ποιος είναι ο μετρητής μαζικής ροής ανέμου ή ποιο είναι το έργο του

Όσα πρέπει να γνωρίζεις.

Ο αισθητήρας μαζικής ροής αέρα MAF (Mass – Air – Flow sensor) έχει τοποθετηθεί κάπως πρόσφατα στα περισσότερα πλαίσια πετρελαίου – ντίζελ καυσίμου, λόγω της ακρίβειας και της γρήγορης απόκρισης του.Δεδομένου ότι ένας μετρητής μάζας αέρα μπορεί να επηρεάσει τη δραστηριότητα ενός κινητήρα, ακόμη και χωρίς να ανάψει η λυχνία ελέγχου κινητήρα, αλλά επιπλέον ότι τείνει να “εκτρέπεται” ως απογοήτευση από διάφορα εξαρτήματα, είναι ζωτικής σημασίας να έχετε ένα σωστό συμπέρασμα πριν συνεχίσετε με την αλλαγή του ή οποιουδήποτε άλλου εξαρτήματος.

Το κίνητρό του είναι να ποσοτικοποιήσει τη μάζα του αέρα που πλησιάζει και να στείλει αυτά τα δεδομένα στο μυαλό για να επεξεργαστεί το απαραίτητο μέτρο του ντους σε συνδυασμό με διαφορετικά όρια όπως η θερμοκρασία, οι αναταράξεις και ούτω καθεξής. Επιπλέον, χρησιμοποιείται επίσης για τον έλεγχο της επαναχρησιμοποίησης των καυσαερίων.Στο εσωτερικό του μετρητή μάζας υπάρχει μια θερμαινόμενη αντίθεση η οποία παρουσιάζεται στη ροή του αέρα έλξης και διατηρείται από ένα ηλεκτρικό κύκλωμα σε σταθερή θερμοκρασία, συνήθως 100ο C υψηλότερη από τη θερμοκρασία των αξιοθέατων.

Τύποι μετρητών μάζας αέρα

  1. Θερμό σύρμα – HLM

Με τη χορδή στη μέση, η οποία θερμαίνεται στους 100ο C, πάνω από τη θερμοκρασία του αέρα εισόδου – έχουν επίσης τη δυνατότητα αυτοκαθαρισμού στους 1000ο C για 1 δευτερόλεπτο.

  1. Θερμό στρώμα – HFM 

Με αισθητήρα θερμής μεμβράνης σε κανάλι παράκαμψης, που θερμαίνεται στους 120 – 180ο C (ανάλογα με τον παραγωγό) πάνω από τη θερμοκρασία έλξης, κατά κανόνα χωρίς δυνατότητα αυτοκαθαρισμού.

3.ETRIS HZ μετρητής μάζας τύπου επανάληψης (Citroen C2,C3, C4, C5-HDI, Portage Holiday, Center TDCI, Peugeot Master, Accomplice 1007, 206-HDI)

Έχει παρόμοιο πρότυπο λειτουργίας με το προηγούμενο, με τη διαφορά ότι το σήμα του αποτελέσματος είναι σε HZ και έχει ταχύτερη αντίδραση και μεγαλύτερη ακρίβεια. Σημειώστε ότι ένας μετρητής μάζας αέρα μπορεί να παρέχεται ως ανεξάρτητη μονάδα μέσα στο υποτιθέμενο “βαρέλι” ή ως μεμονωμένος αισθητήρας.

Τι θα ήταν μια καλή ιδέα για μια εστίαση

Αρχικά, θα ανάψει η λυχνία ελέγχου κινητήρα, οπότε προχωρήστε και μπείτε σε βασικές συνθήκες σε περίπτωση που έχετε τα μάτια σας στραμμένα στον πίνακα οργάνων. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν και άλλες σαφείς παρενέργειες εάν ο αισθητήρας maf είναι σπασμένος.

Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα του μετρητή μάζας αέρα είναι τα εξής:

  • Επαναλήψεις.Υποθέτοντας ότι το όχημά σας αντιμετωπίζει προβλήματα κατά την εκκίνηση ή την ανάφλεξη, ο μετρητής μάζας αέρα μπορεί να είναι ελαττωματικός.
  • Ρωγμές και ανώμαλες λειτουργίες. . Σε περίπτωση που ο αισθητήρας MAF δεν στέλνει τις σωστές ενδείξεις, ο συνδυασμός καυσίμου δεν θα είναι σωστός, οπότε ο κινητήρας δεν θα λειτουργεί κανονικά.
  • Αργό ρελαντί.Στην απίθανη περίπτωση που το όχημα χρειάζεται περισσότερη ισχύ και κάθεται πολύ χαμηλά, τότε, σε εκείνο το σημείο, ο συνδυασμός αέρα-καυσίμου δεν είναι πιθανότατα σωστός, οπότε κάτι συμβαίνει με τη μούφα.
  • Μαύρος καπνός στην εξάτμιση. Η επέκταση των αναθυμιάσεων ως επί το πλείστον καταδεικνύει μια ατυχή κινητική δραστηριότητα. Μία από τις αιτίες θα μπορούσε να είναι μια δυσλειτουργία του αισθητήρα MAF και κάποιο απαράδεκτο μέτρο καυσίμου στο συνδυασμό, προκαλώντας την ανάπτυξη σκούρου καπνού.
  • Προβλήματα στην εκκίνηση του κινητήρα. Ο πιο πιθανός λόγος είναι η λανθασμένη ανάμειξη αέρα-καυσίμου. Ως άνω, ο αισθητήρας καυσίμου μπορεί να είναι υπεύθυνος για τα πάντα.
  • Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. στον μετρητή μάζας αέρα και τη μετάδοση λανθασμένων δεδομένων για την κατάρτιση του μίγματος αέρα-καυσίμου.

Διάγνωση μετρητή μάζας αέρα με διαγνωστικό

Με τη χρήση ενός συμπτωματικού συστήματος μπορούμε να ελέγξουμε για τυχόν κωδικούς προβλημάτων. Στο πεδίο “γνήσιες ιδιότητες” μπορούμε επίσης να ελέγξουμε τη ροή του μετρητή αέρα, η οποία θα πρέπει να αλλάζει (να αυξάνεται), ανάλογα με την ταχύτητα. Σε περίπτωση που η επίδειξή μας το υποστηρίζει, μπορούμε να ελέγξουμε την αξία της τάσης του σήματος του μετρητή μάζας-MAF, αντιπαραβάλλοντάς το με την ταχύτητα του κινητήρα, η οποία πρέπει να αυξάνεται από 0 έως 5V εύκολα κατά την αύξηση της ταχύτητας. Είναι επίσης πολύτιμο να εξετάσουμε πραγματικά την κατάσταση στο % της βαλβίδας EGR, για να αποκλείσουμε την περίπτωση λανθασμένης κατεύθυνσης του πλαισίου λόγω προβληματικής EGR.

Με πολύμετρο

Με ένα πολύμετρο είναι δυνατή η εκτίμηση των ακόλουθων στοιχείων:

  1. Τάση τροφοδοσίας του αισθητήρα MAF, στο εξάρτημα – αποσυνδεδεμένο από τον αισθητήρα MAF (12V)
  2. Τάση σήματος του αισθητήρα MAF, που σχετίζεται με το κύκλωμα εκτός ταχύτητας (0,5 – 1,5V) και κατά την αύξηση της ταχύτητας (2,4 – 4,8V). Θα έπρεπε να υπάρχει μια ομαλή αλλαγή τάσης χωρίς άλματα.
  3. Ελέγξτε τη γείωση του αισθητήρα MAF, με ωμόμετρο (γείωση MAF και γείωση κινητήρα R<1ω).
  4. Τάση αναφοράς του αισθητήρα θερμοκρασίας αέρα MAF (5V)
  5. Αντίθεση αισθητήρα θερμοκρασίας αέρα MAF (1800 – 2200 ω στους 25°C)

Σημείωση: Οι τιμές είναι ενδεικτικές, οι περισσότεροι μετρητές MAF έχουν πέντε επαφές:

– Ακίδα 1: Τάση τροφοδοσίας MAF 12V

– Ακροδέκτης 2: Γείωση MAF

– Ακίδα 3: Σήμα MAF

– Ακροδέκτης 4: Τάση αναφοράς αισθητήρα θερμοκρασίας 5V

– Καρφίτσα 5: σήμα αισθητήρα θερμοκρασίας

Πηγή πληροφοριών:

https://www.autodoc.gr/info/metrhths-mazas-aera-leitoyrgia-problhmata-endeikseis-blabhs

https://infoservice.com.gr/technical/metrites-mazas-aera-provlimata-ke-antimetopisi/

Ακολουθήστε το Dailymedia.com.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα των media.