Maestro | To επικό σκηνοθετικό λάθος στην πρεμιέρα της νέας σειράς του Παπακαλιάτη που προκάλεσε άφθονο γέλιο (Pics)

Υπάρχει ελπίδα: Η «προκλητική» σκηνή του Παπακαλιάτη που δείχνει πως κάτι αλλάζει στην ελληνική κοινωνία (Pics & Tweets)

Προφανώς και υπάρχει δρόμος ακόμα.

Οκ, η ελληνική τηλεόραση δεν είναι Netflix για να φτιάχνει σενάρια με προαπαιτούμενα, μεταξύ των οποίων και η απεικόνιση μιας γκέι ερωτικής σκηνής, ενός γκέι έρωτα, ενός μη στρέιτ φιλιού εν πάση περιπτώσει. Κι έχει ακόμα να διανύσει πολλά χιλιόμετρα για να μην αναδεικνύεται ως κάτι το πρωτοποριακό αυτό που έκανε ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης στο 5ο επεισόδιο του Maestro.

Το είχαμε δει και πέρσι σε μια σκηνή στις Άγριες Μέλισσες, όπου πάλι γράφονταν τα ίδια από τους χρήστες στο Twitter και γινόταν η ίδια συζήτηση. Το να αναδεικνύεται ως κάτι το σημαντικό αυτή η σκηνή, αν και αντιλαμβανόμαστε πλήρως ότι είναι όντως σημαντικό, ίσως και να φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Όπως δεν δίνεται σημασία σε μια σκηνή στρέιτ απεικόνισης, έτσι δεν θα έπρεπε να δίνεται και στη μη στρέιτ, γιατί έτσι ακριβώς θεωρούμε πως θα περάσει το μήνυμα ότι είναι κάτι το απολύτως φυσιολογικό. Και τα φυσιολογικά δεν χρειάζονται καθόλου να τονιστούν. Απλώς υπάρχουν, όπως υπάρχουν όλα.

Η σκηνή στο Maestro τονίστηκε από τους περισσότερους για το φιλί μεταξύ δύο ανδρών.

Υπάρχει όμως κάτι πολύ πιο σημαντικό σε αυτή τη σκηνή που το ανέφερε και ένα προφίλ στο Twitter κι έχει να κάνει με την αποτύπωση των γκέι στην ελληνική τηλεόραση.

Το να είσαι γκέι δε σημαίνει ότι είσαι μια καρικατούρα ή αυτό που εννοούσαν παλιά όταν έλεγαν «αδερφή». Το να είσαι γκέι δεν σημαίνει αδυναμία ή «θηλυπρέπεια» κι ότι είσαι «γυναικωτός», κι όλα αυτά τα σεξιστικά και αναχρονιστικά που λέγονταν και, πιθανότατα λέγονται.

Η σύνδεση της γκέι σκηνής με το όπλο έχει τη σημασία της γιατί δείχνει πως δύο γκέι άνθρωποι μπορούν να είναι δυνατοί, σκληροί, ελαττωματικοί – γιατί το να κρατάει ο οποιοσδήποτε όπλο και δη για να κυνηγάει ζώα είναι από τα ελαττωματικά κατάλοιπα της ανθρώπινης φύσης – όλα όσα δηλαδή είναι οι στρέιτ, όλα όσα είναι όλοι οι άνθρωποι.

Κι εδώ πάλι, στον τρόπο που γράφουμε το κείμενο, υπάρχει μια προβληματική. Σε μια νορμαλιτέ, δεν θα έπρεπε να υπάρχει κανένας λόγος, καμία ανάγκη να χρησιμοποιηθούν οι όροι «στρέιτ/γκέι», γιατί στην τελική δε διαδραματίζουν κάτι στο ποιος είναι ο καθένας μας και είναι απλά διαχωριστικές έννοιες για να εστιάζουμε στο ένα που μας διαφοροποιεί με τους άλλους, αντί στα τόσα που μας ενώνουν.

Σε κάθε περίπτωση, η σκηνή στο Maestro είναι σημαντική γιατί διατηρεί αυτή τη συζήτηση, της δίνει νέες κατευθύνσεις κι έχει και τη συμβολική της αξία για τον Παπακαλιάτη, γιατί ήταν αυτός που πριν 19 χρόνια έβαλε ένα γκέι φιλί σε σειρά του και έπεσε πρόστιμο στο MEGA ύψους 100.000 ευρώ από το ΕΣΡ.

Ακολουθήστε το Dailymedia.com.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα νέα των media.